دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک قلاده شیر نر که از قفس خود در باغ‌وحشی در کالیفرنیای شمالی خارج شده و کارگری ۲۲ ساله را کشته بود، به ضرب گلوله ماموران از پا درآمد.

992 × 415Images may be subject to copyright. Find out more 6 hours ago 22-year-old woman killed by lion

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، این حیوان درنده یکی از ۱۴ گربه‌سان بزرگ موجود در مرکز نگهداری حیوان‌های وحشی در کالیفرنیای شمالی بود که به دلایل نامعلوم از قفس خود بیرون آمد و به یک دختر ۲۲ ساله حمله کرد. الکساندرا بلک از دو هفته پیش در این پارک جانورشناسی در منطقه برلینگتن در دورهم مشغول کار شده بود و نخستین و تنها قربانی حمله شیرها در تاریخ ۲۰ ساله آن لقب گرفت.

بلک به تازگی از دانشگاه ایالتی ایندیانا دانش‌آموخته شده و از علاقه‌مندان جدی و پیگیر صنعت جانورشناسی بود. او روز یکشنبه در حال تمیز کردن محل نگهداری شیرها بود که ناگهان شیر نر حمله کرد و در کمترین زمان ممکن دختر جوان را کشت. ماموران پارک بلافاصله وارد عمل شدند و با شلیک گلوله به زندگی حیوان درنده پایان دادند. پس از این ماجرا، تمام حاضران در پارک جانورشناسی به بیرون هدایت شدند و درهای پارک تا آینده نامعلوم بسته شد.

شیر کشته‌شده که به نام متای شناخته می‌شد، در حالت عادی و هنگام قرار گرفتن مقابل دیدگان حاضران در پارک و بازدیدکنندگان بسیار خجالتی‌تر از خواهران و برادرانش کالوین، کاترینا و ساویک بود. با این حال، رفتاری بسیار خوب با کارکنان پارک داشت و به رفتار آنها واکنش‌های مثبت نشان می‌داد. پارک جانورشناسی برلینگتن از ۱۹۹۹ آغاز به کار کرده و از ۲۰۰۷ تور آشنایی با حیات وحش برگزار می‌کند. این مرکز سالانه ۱۶ هزار بازدیدکننده دارد.

در مجموع ۸۰ حیوان از بیش از ۲۱ گونه جانوری در پارک جانورشناسی کالیفرنیای شمالی نگهداری می‌شوند و بیشتر آنها از مناطقی به این پارک منتقل شده‌اند که شرایط زندگی بسیار بد بوده است. الکساندرا بلک نخستین همکار غیربومی این زیستگاه جانوری در ۱۰ سال اخیر بود که تنها توانست دو هفته در آن کار کند. خانواده بلک تصاویری از مهربانی‌های دخترشان را با حیوان‌های وحشی در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند.

کد خبر 426993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha